Kettlebell

Cvičení s kettlebellem je v poslední době velmi populární i mezi profesionálními sportovci. Lze s ním totiž cvičit jak silový, tak i dynamický trénink. Pravidelné cvičení s kettlebellem napomáhá zlepšení koordinace celého těla. Využívá se také jako rehabilitační pomůcka při některých onemocněních.

Hlavní výhody cvičení s kettlebellem

  • Vhodný pro muže i pro ženy
  • Lze s ním dělat silový, dynamický i kondiční trénink
  • Cvičení s ním rozvíjí pohyblivost a pružnost, má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém

Jakou zvolit hmotnost?

Pro začátečníky je vhodné začínat s váhou v rozmezí 12–14 kg (pro muže) a 5–7 kg (pro ženy). K dostání jsou varianty od 4 do 32 kg.

Jaký materiál vybrat?

  • Plastové a gumové kettlebelly volte, pokud cvičíte doma a nemáte velkou podložku či koberec. Nepoškrábáte si podlahu. Navíc jsou levnější.
  • Kettlebelly z litiny mají dlouhou životnost a téměř není možné je poškodit. Jsou ale dražší a k jejich použití je vhodné mít na podlaze koberec nebo podložku, abyste ji nepoškrábali.